משפטי העצמה אישית ותובנות לחיים.

  1. מהיום נתחבר לאנשים טובים ומפרגנים. נקיף את עצמנו באנשים מיטיבים עבורנו, מפרגנים להצלחותינו ואשר יהיו שמחים בשמחתנו. נתרחק מאנשים צרי עין הגוזלים מאתנו אנרגיות חיוביות ומחלישים אותנו, במודע או שלא. אנשים טובים וחיוביים ימשכו לחייכם אנרגיה חיובית.
  2. השמיעו את קולכם האותנטי, הפנימי. קול הוא ביטוי לנוכחות שלכם בעולם. המחיר של השתקת הקול הפנימי גדול לאין שיעור מהרווחים החברתיים והכלכליים של השתקתו. זהו מחיר של פגיעה בבריאות הפיזית והנפשית.
  3. הטבע הוא מקום נפלא להטעין בו את עצמנו מבחינה אנרגטית. זהו את הדברים הגורמים לכם שמחה ומצב רוח מרומם והרבו בהם.
  4. נחיה כל יום בתחושה שכל האפשרויות בעולם וביקום פתוחות בפנינו ואין זה משנה  בני כמה אנחנו. בחרו בחיים של עוצמה פנימית, האמינו בעצמכם ודעו שיש בכם הכוח להגשים את המטרות שלכם.
  5. אנשים יתייחסו אליך בדרך שבה אתה מתייחס לעצמך. מרגע זה נתייחס לעצמנו בכבוד ובהערכה, וכך גם האנשים סביבנו יתייחסו אלינו.
  6. 'הצלה' תבוא לאדם תמיד מעצמו ואף פעם לא מגורם חיצוני. המפתח לחיינו נמצא בידינו ולא בידי אנשים אחרים, אלוהים, גורל, או גורם חיצוני אחר- אמתי או מדומיין. נחוש תמיד שאנחנו המנהיגים הבלעדיים של חיינו.
  7. קשיים, משברים ואתגרים הם הדרך של היקום לגרום לנו לצמיחה ולהתקדמות. משבר בחיים מצמיח לנו כנפיים. משבר הוא זרז לשינוי, לצמיחה ולפריחה.
  8. לא ניתן לפחדים לנהל אותנו, גם לא לרגשות האשמה או לתחושת הקורבנות. נעמוד על משמר החירות הפיזית והרגשית שלנו.
  9. מנהיגות אישית היא לראות מעבר למצוקה הרגעית, ולהבין שכישלונות ואכזבות הם חלק הכרחי בדרך לצמיחה ולהשתפרות בכל התחומים.
  10. מוטב שלא תשוו עצמכם לאחרים ולהישגיהם, אלא לנקודת הפתיחה בחיים שלכם עצמכם.
  11. אינכם צריכים לשכנע אף אחד שאתם צודקים. ראשית, אין דבר כזה 'צודק', כי הכול נבחן מנקודת מבט סובייקטיבית. שנית, מספיק שאתם יודעים זאת…
  12. מהתבוננות בחייהם של זוגות המעידים על עצמם כמאושרים, גיליתי שבני הזוג שומרים בקנאות על החירות הזוגית שלהם. הם אינם מאפשרים  לאף גורם חיצוני לנהל את המעגל הזוגי שלהם, באופן גלוי או סמוי, ולהשפיע על ההחלטות הזוגיות שלהם ועל חייהם.
  13. היו סלחנים, בראש ובראשונה לעצמכם. היו מלאי אהבה וחמלה כלפי עצמכם. אל תייסרו את עצמכם על דברים שאמרתם או עשיתם. אם אמרתם או עשיתם, זה סימן שבאותו הרגע ובהתאם לנסיבות חשתם צורך לומר אותם או לעשותם.
  14. מוטב להיות נוכחים במאת האחוזים במציאות החיים שלנו בהווה, מאשר לחיות (אנרגטית, מחשבתית ורגשית) את החיים שהיו יכולים להיות לנו.
  15. כל האנרגיה המושקעת כדי לשנות אנשים אחרים או להתייסר מדוע  הם נוהגים כך או אחרת, היא אנרגיה מבוזבזת לחינם. השקיעו אותה בהתפתחותכם ובצמיחתכם.

16. לעולם אל תצטערו על שהייתם אנושיים.

17. נאמץ לעצמנו ראייה חיובית כתודעה מכוננת ובסיסית בחיינו. מחשבה חיונית תיצור מציאות רצויה בחיינו ותיתן רוח גבית קוסמית לעשייה שלנו.

18. המפתח להצלחה המקצועית והאישית שלנו הוא שנהיה חדורים בתחושת הצלחה. שנאמין שאנו מסוגלים להתמודד בהצלחה עם האתגרים האישיים הניצבים מולנו ועם הדרישות המקצועיות מאתנו, ונשדר זאת במסר גלוי וסמוי לסביבה. תחושת היכולת האישית חשובה יותר מהיכולת האישית עצמה.

19. מבאר יבשה לא תצליחו לשאוב מים, ולא חשוב כמה תנסו.

20. ארגון, מדינה, קהילה, או כל ישות ארגונית שהיא, אשר אין להם בסיס ערכי ומוסרי מוצק, סופם שייפלו כמגדל קלפים, כי הם בנויים על יסודות מושחתים ורעועים.

21. לעולם אל תסכימו להיות ברווזים במטווח הכעסים של אף אחד. אל תאפשרו לאיש לגרום לכם כאב, ודאי לא אתם לעצמכם. אל תאפשרו לאיש לגרום לכם להפסיק לחיי. גלו חמלה עצמית, סלחנות ואהבה כלפי עצמכם.

22. בחיים, בחרו להיות מלכים. כתר המלכות האמתי הוא זה שניתן על ידי האדם עצמו לעצמו. מלכות פנימית.

23. בכל רגע נתון יכול אדם להחליט שהוא משנה לחלוטין את מציאות חייו, לטוב ולרע. המפתח נמצא אצלו.

24. פתחו את חלונות חייכם לרווחה. הכניסו פנימה אנשים חדשים, תחומי עניין שמעולם לא הכרתם, חוגים שמעולם לא חשבתם ללמוד, רעיונות משוגעים. אל תחסמו את לבכם לכל העושר התרבותי, הרוחני, האנושי שהיקום הזה מציע לנו. נסו לטעום מהכול. רק קחו.

25. מהיום נחייה מתוך הכרת תודה. נאמר בכל יום תודה ונוקיר את 'הנכסים' בחיינו. החירות שלנו, משפחתנו האהובה, חברנו היקרים, בריאותנו, פרנסתנו, הכישורים שבורכנו בהם, תחביבינו וגם המשאבים הרוחניים, ההשכלתיים והכלכליים שיש ברשותנו.

23.  בחיים, התחברו לאנשים חיוביים, וכך אנרגיית החיים והעשייה שלכם תהיה חיובית ובצמיחה מתמדת.

24. מבאר יבשה לא תצליחו להוציא מים, ולא משנה כמה שתנסו.

25. כדי להיות מאושר, צריך אדם שתהייה בו מידה מסוימת של תמימות, אפילו בגיל מבוגר. אנשים 'היודעים הכול' חוסמים את עצמם מלראות את היופי האמתי שבחיים ובאנשים אחרים.

26. התרחקו ממערכות יחסים שאין בהן הדדיות.

27. כדי להגיע להישגים לא שגרתיים, עליכם לעשות מעשים לא שגרתיים.

28. אף פעם אל תסכימו להיות אלו המובנים מאליהם.

29. אדם נמדד קודם כל בערכים האנושיים ובכבוד שהוא מעניק לעצמו ולאחרים, ורק אחר כך בהצלחתו החומרים או המקצועית.

30. בחיים, לא חשוב מה אנשים אומרים עליך. חשוב מה אתה אומר על עצמך. לכו כל הזמן קדימה, ללא קשר למה שאומרים עליכם.

31. בחיים היו 'עוורי האין'. אדם צריך לחיו בתחושה של מלאות, דהיינו שהוא מלא וגדוש ויש לו מלוא הסל, ולא בתחושה של חסר. תחושת החסר גורמת למועקה קשה ולתסכול המסכן את בריאותו של אדם.

32. אל תנסו לשלוט בחיים של המקורבים לכם וחדלו מהניסיון לשנות אנשים אחרים.

33. לעולם אל תתעקשו לקבל שום דבר בכוח, בוודאי לא אהבה.

34. אסור שמטלות היומיום יעוורו את עינינו מלראות את יפי החיים. חפשו את רגעי הקסם בשגרת היום יום. דבר אינו מתעלה מעל הקדושה שבחיי ההווה.

35. להיות הורים משמעו להתעלות מעל המצוקות האישיות שלכם, להעמיד בצד א האגו שלכם ולהעמיד את ילדיכם במרכז ולהעניק להם את החום, האהבה, העידוד ותשומת הלב ההכרחיים להתפתחותם הבריאה.